Close
Close

I'm a boater! Email me yachts and information.


I accept YachtWorld's Terms of Use

1961 Vic Franck Cruising Sailboat

EUR  338,330*
Sei interessato a questa barca? Telefono: 949-642-5735
  • Descrizione scheda barca
  • Visualizza specifiche complete
 
Anno:
1961
Lunghezza:
24m
Motore/Carburante:
Singolo / diesel
Presente a :
Santa Barbara, CA
Materiale Scafo:
Legno
YW#:
1397-3594011
Prezzo Corrente:
US$ 395,000 (EUR  338,330) 

Check out TATOOSH's website!

TATOOSH is one of the most luxurious wooden yachts ever commissioned in the Pacific Northwest. Seattle’s Vic Franck Boatyard built TATOOSH in 1961 for the Boeing family.

Design-wise her pedigree is impeccable: hull of 2" edge-grain yellow cedar planking by Ben Seaborn (of the famous 26' Thunderbird class) and rigging by New York’s Sparkman & Stephens. Her dimensions are ample: 20' beam, 65 ton displacement, 5' freeboard, 8' draft plus another 3' with the centerboard lowered.

Below decks, the layout emphasizes space and comfort: a 20' x 20' main salon, three guest staterooms including two complete heads with hot showers and sinks, crew cabin and aft cabin. The galley, with two teak-edged built-in freezers and 4-burner stove makes provisioning and feeding guests and crew a snap, while also giving capability for a nonstop passage.





For further information, please contact Tom Corkett at 714-322-1667 or email Tom.Corkett@NorthropandJohnson.com.



Please contact Tom Corkett at 714-322-1667

Sei interessato a questa barca? Telefono: 949-642-5735
Visita il sito internet
*Questo prezzo si basa sul tasso di conversione attuale della valuta.
Email Us
Per favore, inserisci il nome
Per favore, inserisci un indirizzo e-mail valido
RE: Vic Franck Cruising Sailboat, Santa Barbara, CA
Il campo del messaggio non può rimanere vuoto
invio in corso…

Telefono: 949-642-5735
Northrop and Johnson

3471 Via Lido, Suite 206
Newport Beach, CA 92663
United States

Northrop and Johnson
Per favore, inserisci il nome
Per favore, inserisci un indirizzo e-mail valido
Il campo del messaggio non può rimanere vuoto
invio in corso…